Algemene voorwaarden

 1.     De verkoper

Wij zijn:

Kaat&Co
Dorpsstraat 3
3971 Heppen

E-mailadres: info@kaatenco.be

Ondernemingsnummer: BE0891.631.324

Bankrekeningnummer: IBAN BE80 6088 9988 3777

2.       Algemeen

  1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als webshop aan jou als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).
  2. Wij leveren enkel in België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Spanje en de Verenigde Staten . Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren. Staat je land niet tussen deze lijst, dan kan je best eerst even een mail sturen voor de leveringskosten.
  3. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website.

3.       Je bestelling

  1. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om je alsnog te leveren.
  2. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden betalingen via Maestro, VISA, Mastercard, Paypal, iDEAL, overschrijving of betaling bij afhaling in de winkel. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
    Wanneer U kiest voor betaling via overschrijving, kunt U de betaling rechtstreeks op onze Belfius-bankrekening (IBAN BE80 0688 9988 3777, BIC GKCC BE BB) overmaken. Dit kan ook voor onze buitenlandse klanten. Wilt u zo vriendelijk zijn het ordernummer als betalingskenmerk te vermelden. Uw bestelling wordt verstuurd zodra het geld op onze rekening staat.
    Wanneer het order na 1 week nog niet is betaald, worden de goederen terug te koop geplaatst.
  3. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: verzending via de post naar een postpunt, een afhaalpunt van DPD, levering aan huis of afhaling in onze winkel. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met betalingsverplichting”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.

4       Herroepingsrecht

  1. Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering of het sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen (de kosten hiervoor betaal je zelf).  Binnen de 14 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
  1. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen dus voor jouw rekening. Wij zullen aangeven wat hiervan de kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend.
  1. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
  1. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onze instructies hieronder.
  1. Je kan je retourpakket retourneren via de post of een koerier.
  1. Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je het retourformulier invullen en dit opsturen naar retour@kaatenco.be . Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen. Je vindt het retourfourmulier via deze link.
    Meer info over retourneren van goederen vind je via deze link.
    Niet aangemelde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd!
  1. Wij controleren onze artikelen voor we deze versturen en zorgen voor een degelijke verpakking, de Koper verbindt zich ertoe de bestelling te controleren bij levering. Aanvaard nooit verpakkingen die duidelijk beschadigd zijn bij het transport en controleer jouw zending onmiddellijk bij ontvangst! Wij controleren iedere zending voor ze de deur uitgaat. Indien je toch schade vaststelt aan de door jou bestelde artikelen, dan vragen wij je ons daarvan onmiddellijk op de hoogte te brengen, indien mogelijk vragen we ook ons een foto door te mailen van het beschadigde artikel. Gooi nooit de postverpakking weg voor je hebt vastgesteld dat jouw zending in goede staat is en stuur nooit een reeds ontvangen pakket terug zonder ons vooraf te contacteren!

5       De prijs

Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.  Wel komen er nog verzendkosten bij. Deze geven we altijd weer voordat je je aankoop definitief plaatst.

6       Betaling

Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden. Of je kan kiezen voor een betaling via bankoverschrijving. Bij afhaling in de winkel kan dit uiteraard gewoon gebeuren in de winkel.

7     Verzending

  1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven adres.
  1. Verzendingskost

    Wij behouden ons het recht voor om onze verzendingstarieven aan te passen indien nodig. Verzendingskosten staan steeds duidelijk vermeld op jouw orderbevestiging en op jouw factuur.

    8.2.1. België

    Voor de levering van je bestelling betaal je 7€ voor levering op het thuisadres of in een postpunt. Alle zendingen worden verzonden met track&trace.

    8.2.2. Nederland & Luxemburg & rest van Europa

    Voor een bestelling betaal je 8.5€ voor een levering op een thuisadres in Nederland en Duitsland. Andere landen hebben een ander tarief afgestemd op de tarieven van PostNL of BPost. Alles wordt verzonden als pakketpost met een Track&Trace-nummer.

    8.2.3. Andere

    Indien je een pakje wilt versturen naar een ander land dan bovengenoemd, gelieve ons dan te contacteren. Wij helpen je verder.

  2. Leveringstermijn

    Voor België: zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje. Het pakje wordt aan huis afgeleverd of in een postpunt, normaal binnen de 48u na verzending. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en kan je het pakket afhalen in het postkantoor.

    Voor Nederland: zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje. Het pakje wordt op het afhaalpunt of aan huis afgeleverd, binnen de 3 werkdagen. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en kan je je pakje zelf afhalen in het postkantoor.

    Rest van Europa: zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje via bpost. Het pakje wordt aan huis afgeleverd, binnen de 6 werkdagen. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en kan je je pakket afhalen in het postkantoor.

    Kaat&Co kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertragingen opgelopen bij de verzending door bpost. Overeenkomstig de wet “kopen op afstand” bedraagt de maximale levertijd dertig dagen, tenzij anders overeengekomen. Indien deze leveringsperiode niet haalbaar is, dient Kaat&Co de Koper hiervan tijdig te verwittigen en heeft de Koper het recht de bestelling te annuleren, zonder bijkomende kosten. Eventueel reeds betaalde bedragen worden in dat geval binnen de dertig dagen terugbetaald.

  1. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. Als wij dat niet doen, kan je kosteloos afzien van je bestelling.  In dat geval betalen wij je uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug.
  1. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
  1. Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Je moet hiervoor het  “retourformulier” gebruiken dat op onze website staat. Heb je bij het invullen van dit retourformulier vragen, dan kan je contact opnemen met één van onze medewerkers op het e-mailadres retour@kaatenco.be

We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

8    Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
  1. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, …

9    Intellectuele eigendom

  1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
  2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s, namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

10    Klachtenregeling en geschillen

  1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via klachten@kaatenco.be . We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

 

  1. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.