Djeco Spel Pipolo 5+

8.95

Het kaartspel Pipolo is het blufspel van het merk Djeco. Een geestig blufspel om met de hele familie te spelen. De kaarten zijn versierd met unieke en grappige dieren. Het doel van het spel is om zo snel mogelijk alle kaarten kwijtraken.

Speluitleg:
Schud de kaarten en geef elk van de spelers 11 kaarten. De rest van de kaarten doet niet mee. De eerste speler legt een van zijn kaarten met de voorkant naar boven op tafel en zegt hardop wat voor een kaart het is (‘met vacht’, ‘bloot’, ‘met veren’, ‘aangekleed’). De andere spelers leggen om de beurt, dit keer met de achterkant naar boven, een van hun kaarten op de eerste kaart en zeggen telkens hardop wat voor een kaart het is (bijvoorbeeld ‘met vacht’). De spelers kunnen bluffen of de waarheid zeggen. Een speler kan een joker gebruiken en dan iets anders zeggen, maar moet deze kaart ook altijd met de achterkant naar boven neerleggen (hij legt ofwel inderdaad een joker neer ofwel hij doet net alsof het een joker is). Hij noemt dan hardop een ander soort kaart (bv. ‘bloot’!).Wanneer een speler een medespeler niet gelooft, kan hij ‘Pipolo!’ roepen op het moment dat deze zijn kaart neerlegt. De kaart van de veronderstelde leugenaar wordt dan omgedraaid:
– indien hij inderdaad gelogen heeft, moet de leugenaar het hele stapeltje kaarten nemen.
– indien hij niet gelogen heeft, moet degene die hem hiervan beschuldigde het hele stapeltje kaarten nemen.
De speler die het stapeltje kaarten terugkrijgt speelt de volgende kaart, het kaartbeeld zichtbaar. Hij kondigt het soort kaart aan dat hij zojuist heeft gelegd en het spel herneemt. Het partijtje stopt wanneer één van de spelers al zijn kaarten is kwijtgeraakt..

• 2 – 4 spelers
• vanaf 5 jaar

Uitverkocht

Artikelnummer: DJ05108 Categorieën: , , , , , Tags: , , Merk:  

Beschrijving

Het kaartspel Pipolo is het blufspel van het merk Djeco. Een geestig blufspel om met de hele familie te spelen. De kaarten zijn versierd met unieke en grappige dieren. Het doel van het spel is om zo snel mogelijk alle kaarten kwijtraken.

Speluitleg:
Schud de kaarten en geef elk van de spelers 11 kaarten. De rest van de kaarten doet niet mee. De eerste speler legt een van zijn kaarten met de voorkant naar boven op tafel en zegt hardop wat voor een kaart het is (‘met vacht’, ‘bloot’, ‘met veren’, ‘aangekleed’). De andere spelers leggen om de beurt, dit keer met de achterkant naar boven, een van hun kaarten op de eerste kaart en zeggen telkens hardop wat voor een kaart het is (bijvoorbeeld ‘met vacht’). De spelers kunnen bluffen of de waarheid zeggen. Een speler kan een joker gebruiken en dan iets anders zeggen, maar moet deze kaart ook altijd met de achterkant naar boven neerleggen (hij legt ofwel inderdaad een joker neer ofwel hij doet net alsof het een joker is). Hij noemt dan hardop een ander soort kaart (bv. ‘bloot’!).Wanneer een speler een medespeler niet gelooft, kan hij ‘Pipolo!’ roepen op het moment dat deze zijn kaart neerlegt. De kaart van de veronderstelde leugenaar wordt dan omgedraaid:
– indien hij inderdaad gelogen heeft, moet de leugenaar het hele stapeltje kaarten nemen.
– indien hij niet gelogen heeft, moet degene die hem hiervan beschuldigde het hele stapeltje kaarten nemen.
De speler die het stapeltje kaarten terugkrijgt speelt de volgende kaart, het kaartbeeld zichtbaar. Hij kondigt het soort kaart aan dat hij zojuist heeft gelegd en het spel herneemt. Het partijtje stopt wanneer één van de spelers al zijn kaarten is kwijtgeraakt..

• 2 – 4 spelers
• vanaf 5 jaar

Andere suggesties…