Djeco Spel Piratak

8.95

Dit kaartspel van het merk Djeco vraagt om avonturiers met strategisch inzicht! Avontuurlijk of voorzichtig, iedereen volgt zijn eigen strategie om een boot te bouwen. De speler die de boot in zijn eigen kleur opnieuw in elkaar zet is de winnaar.

Speluitleg:
Leg de geschudde kaarten omgekeerd in het midden van de tafel. De spelers trekken om de beurt, in de richting van de wijzers van de klok, een kaart uit het stapeltje die ze aan de andere spelers tonen. Tijdens het hele spelletje zijn de spelers verplicht tenminste ŽŽeen keer een kaart te trekken, vervolgens kunnen zij besluiten om door te gaan met trekken of een beurt over te slaan.

4 mogelijkheden:
1. De speler trekt een ‘boot’ kaart: wanneer de speler nog geen boot heeft gebouwd, legt de speler deze kaart voor zich neer en moet hij de boot bouwen in de kleur die hij getrokken heeft. (Behalve wanneer een andere speler al een boot in deze kleur heeft gebouwd). Tijdens de volgende spelrondes zullen de ‘boot’ kaarten van deze kleur het voor hem mogelijk maken om zijn boot te bouwen; de ‘boot’ kaarten in de andere kleuren worden rechts van de speler gelegd. (Hij kan deze wegleggen of ze later in het spel verkopen) Nadat de speler een ‘boot’ kaart heeft getrokken, kan hij doorgaan met kaarten trekken.
2. De speler trekt een ‘kanon’ kaart: De speler legt deze rechts van zich neer en kan doorgaan met kaarten trekken.
3. De speler trekt een kaart ‘goudstuk’: De speler legt deze rechts van zich neer en kan doorgaan met kaarten trekken.
De ‘goudstuk’ kaarten maken het de speler mogelijk om van een tegenspeler een ‘boot’ kaart te kopen om zijn eigen boot af te maken. (3 ‘goudstuk’ kaarten in ruil voor een ‘boot’ kaart)
Even opletten:
– Wanneer de speler een ‘boot’ kaart wil kopen (eeŽŽn kaart per ronde), hij trekt geen kaart.
– De tegenspeler mag de verkoop van een ‘boot’ kaart niet weigeren.
4. De speler trekt een ‘Piraat’ kaart: Wat jammer! De speler legt uit de getrokken kaarten 3 kaarten van zijn spel plus de kaart ‘piraat’ opzij en slaat een beurt over. (Wanneer er minder dan 3 kaarten over zijn, geeft hij alle kaarten die hij nog over heeft).
– Maar wanneer de speler een ‘kanon’ kaart in zijn bezit heeft: legt hij de kaart ‘piraat’ + de kaart ‘kanon’ uit de getrokken kaarten terug. De speler slaat dus een beurt over.
Wanneer er geen kaarten meer over zijn in het stapeltje, neemt eeŽn speler alle kaarten, schudt deze en legt deze neer om een nieuw stapeltje te vormen.

• 2 – 4 spelers
• 5 – 99 jaar
• spelduur: 15 minuten

Slechts 1 resterend op voorraad

Koop dit produkt nu en verdien 2 duKAATjes!

Beschrijving

Dit kaartspel van het merk Djeco vraagt om avonturiers met strategisch inzicht! Avontuurlijk of voorzichtig, iedereen volgt zijn eigen strategie om een boot te bouwen. De speler die de boot in zijn eigen kleur opnieuw in elkaar zet is de winnaar.

Speluitleg:
Leg de geschudde kaarten omgekeerd in het midden van de tafel. De spelers trekken om de beurt, in de richting van de wijzers van de klok, een kaart uit het stapeltje die ze aan de andere spelers tonen. Tijdens het hele spelletje zijn de spelers verplicht tenminste ŽŽeen keer een kaart te trekken, vervolgens kunnen zij besluiten om door te gaan met trekken of een beurt over te slaan.

4 mogelijkheden:
1. De speler trekt een ‘boot’ kaart: wanneer de speler nog geen boot heeft gebouwd, legt de speler deze kaart voor zich neer en moet hij de boot bouwen in de kleur die hij getrokken heeft. (Behalve wanneer een andere speler al een boot in deze kleur heeft gebouwd). Tijdens de volgende spelrondes zullen de ‘boot’ kaarten van deze kleur het voor hem mogelijk maken om zijn boot te bouwen; de ‘boot’ kaarten in de andere kleuren worden rechts van de speler gelegd. (Hij kan deze wegleggen of ze later in het spel verkopen) Nadat de speler een ‘boot’ kaart heeft getrokken, kan hij doorgaan met kaarten trekken.
2. De speler trekt een ‘kanon’ kaart: De speler legt deze rechts van zich neer en kan doorgaan met kaarten trekken.
3. De speler trekt een kaart ‘goudstuk’: De speler legt deze rechts van zich neer en kan doorgaan met kaarten trekken.
De ‘goudstuk’ kaarten maken het de speler mogelijk om van een tegenspeler een ‘boot’ kaart te kopen om zijn eigen boot af te maken. (3 ‘goudstuk’ kaarten in ruil voor een ‘boot’ kaart)
Even opletten:
– Wanneer de speler een ‘boot’ kaart wil kopen (eeŽŽn kaart per ronde), hij trekt geen kaart.
– De tegenspeler mag de verkoop van een ‘boot’ kaart niet weigeren.
4. De speler trekt een ‘Piraat’ kaart: Wat jammer! De speler legt uit de getrokken kaarten 3 kaarten van zijn spel plus de kaart ‘piraat’ opzij en slaat een beurt over. (Wanneer er minder dan 3 kaarten over zijn, geeft hij alle kaarten die hij nog over heeft).
– Maar wanneer de speler een ‘kanon’ kaart in zijn bezit heeft: legt hij de kaart ‘piraat’ + de kaart ‘kanon’ uit de getrokken kaarten terug. De speler slaat dus een beurt over.
Wanneer er geen kaarten meer over zijn in het stapeltje, neemt eeŽn speler alle kaarten, schudt deze en legt deze neer om een nieuw stapeltje te vormen.

• 2 – 4 spelers
• 5 – 99 jaar
• spelduur: 15 minuten

Andere suggesties…